By Drew Sandholm 드류하여 sandholm
15-year-old Jorden Curren of Flandreau is already busy planning for college with his mom Deanne.
15년 - 오래된 jorden curren 대학에 대한 계획을 flandreau은 이미 바쁜 그의 어머니는 디엔합니다.
Jorden is almost completely deaf and attends the South Dakota School for the Deaf in Sioux Falls.
jorden은 거의 완전히 청각장애와 사우 스다코타 학교에 참석하고 청각장애가 폴스에서합니다.
Even though he lives out of town, he'd like to attend the school full-time.
비록 그가 도시 밖의 삶, 그는 학교 완전 - 시간에 참석하고자합니다.
He said, "But there's no English professor, no math teacher, no reading teacher that's available."
그는 "하지만 그 안하고 영어 교수는, 아니 수학 선생님, 아니 교사가 사용할 수있는 독서합니다."
House Bill 1242 would have amended existing laws to ensure deaf and hard of hearing kids get the same attention as public schools, but South Dakota Governor Mike Rounds vetoed the bill Friday.
하원 법안 1242은 기존의 법률을 개정 청각 장애와 하드의 확인과 같은주의 사항을 듣고 아이들이 얻을 공립 학교,하지만 사우 스다코타 주지사가 법안에 마이크가 라운드 vetoed 금요일합니다.
In a letter to the Speaker, he wrote, "This bill muddies responsibility for funding, supervising, and providing special education services, and, in so doing, it conflicts with the requirements of federal law."
이 편지를 국회 의장, 그는 이렇게 썼다, "이 법안에 대한 책임을 muddies 자금, 감독, 그리고 특수 교육 서비스를 제공, 그리고, 이렇게하고, 연방 법률의 요구 사항과 충돌합니다."
Gov. Rounds in this KSFY file photo. 주지사 라운드 ksfy 파일을이 사진을합니다.
It's author, Democratic representative Dan Ahlers of Dell Rapids doesn't see it that way.
그것의 저자, 민주당 대표의 댄 ahlers 델 급류하지 않습니다 그런식으로 참조하십시오.
He says the bill would use the same standard public schools use to specifically describe it's educational opportunities.
그는 법안이 사용하는 것과 동일한 기준에 따르면 공립학교의 교육 기회를 사용하여 구체적으로 설명합니다.
He said, "So that's really a contradiction when they say it interferes with the federal funding since our schools, public schools receive that same-type of funding for schools with disabilities."
그는 "그래서 그게 정말 모순과 간섭이 그것의 연방 자금을 언제부터 그들이 말하는 우리의 공립 학교에 대한 자금 지원을받을 학교가 동일한 - 유형의 장애가 있는 합니다."
Deanne says many parents are frustrated.
디엔 말로 많은 부모들은 좌절합니다.
She said, "We're denying these children the ability to have an appropriate education because of one entity and the state just doesn't feel like they want to provide it."
그녀는 "우리는이 아이들을 수있는 능력을 부인하고 적절한 교육을 위해이 하나의 실체와 그들이 원하는 느낌의 상태 단지를 제공하지 않습니다."
출처: